Kofola reklama: Co se skrývá za kultovními kampaněmi?

Reklama Na Kofolu

Historie reklamy na Kofolu

Kofola a její reklamy jsou fakt kultovka českýho marketingu. Od roku 1960, kdy se poprvý objevila, měla fůru různejch kampaní, který vždycky nějak ladily s tím, co bylo zrovna v kurzu.

V šedesátkách a sedmdesátkách to jelo hlavně na téma, jak je Kofola super osvěžující a jak se hodí ke sportu a pohybu. Všude jsi mohl vidět hlášky jako Kofola - to je ono! nebo Kofola - osvěžení pro každýho.

V osmdesátkách z ní udělali takovej symbol československý hrdosti. Reklamy furt mlely o tom, jak je unikátní a speciální. Naše Kofola bylo heslo, který tehdy prostě sedělo jak prdel na hrnec.

Po revoluci museli reklamy trochu překopat, aby zaujali mladý. Začali to tlačit přes vtipný a provokativní kampaně, který měly ukázat, že Kofola je svá.

Teď to berou přes city a pohodu s kámoši. V reklamách je vidět, jak si lidi užívaj společný chvíle a jak se Kofola hodí úplně všude a ke všemu.

Ikonické kampaně a slogany

Hele, reklamy na Kofolu jsou u nás fakt pecka. Už roky a roky nás provázej a některý ty kampaně se lidem vryly do hlavy tak, že je prostě nejde zapomenout. Však to znáte - Když ji miluješ, není co řešit nebo Chutná náramně, osvěží skvěle. Tyhle hlášky už dávno žijou vlastním životem a používáme je furt, protože jsou prostě boží.

A není to jenom o těch chytlavejch hláškách. Kofola umí zahrát i na city a vyprávět super příběhy. Třeba ty reklamy o tom, jak Kofola spojuje generace - to vždycky chytne za srdce a člověk si vzpomene na starý dobrý časy. No a ty vánoční reklamy? Bez nich by už svátky nebyly to pravý. Prostě Kofola to umí - dostane se lidem pod kůži a stane se součástí jejich života.

Reklama na kofolu, to je jako polibek od neznámého - sladký, lákavý, ale nikdy nevíš, co od toho čekat.

Hana Nováková

Vliv na popkulturu

Ty reklamy na Kofolu jsou fakt super věc a každej Čech je zná. Všichni si pamatujeme ty hlášky, co se pak používají všude možně - třeba to slavný Když ji miluješ, není co řešit nebo toho srandovního pana Vajíčka. Tyhle reklamky prostě lidi baví a fakt se povedly. Kofola díky nim není jen nějakej obyčejnej nápoj, ale spíš taková česká klasika, co ukazuje, že umíme být vtipní a kreativní. Fakt se povedlo, jak si s tím pohráli.

Kritika a kontroverze

Ty reklamy na Kofolu, co běží už roky, fakt hejbou českou kulturou. Někdo je zbožňuje kvůli fórům a nostalgický atmosféře, jiný je nemůžou ani vidět - prej jsou moc uplakané a občas i trapné. Hodně lidí taky řeší, jak ty reklamy malujou minulost na růžovo.

Feature Reklama na Kofolu (1990s) Reklama na Kofolu (2020s)
Hlavní motiv Rodina, tradice, nostalgie Humor, moderní styl, hudba
Používané médium Televize, billboardy Televize, internet, sociální sítě

Pár kampaní si to pěkně slízlo, když cpaly ženský do kuchyně a k dětem. Další průšvih byl, když někomu přišlo divný, jak zobrazujou menšiny. Kofola to teď zkouší žehlit tím, že do reklam dává různorodější partu lidí.

I když ty reklamy na Kofolu pořád štěpí národ na dva tábory, je jasný, že se nesmazatelně zapsaly do naší kultury. Lidi si je pamatujou a pořád dokola probírají, co to vlastně vypovídá o nás jako společnosti.

Cílení na mladou generaci

Hele, v týhle době, kdy se všechno kolem nás mění fakt rychle a každej kouká do mobilu, není vůbec lehký zaujmout mladý lidi. Ale Kofola to prostě umí! I když je to takovej ten klasickej československej nápoj, co všichni známe, dokáže bejt pořád fresh a cool.

Víte, v čem je ten trik? Kofola prostě chápe, co mladý řeší a co je baví. Netlačí na pilu a nesnaží se jim nic nutit. Spíš s nima pokecá o věcech, který je fakt zajímaj, a dělá to jejich stylem. Jede na sociálkách, spolupracuje s influencerama a dělá takový ty moderní kampaně, kde se lidi můžou zapojit a sdílet svoje zážitky.

A co je super - Kofola podporuje místní akce a projekty, který jsou mladejm blízký. Ať už jde o koncerty, sportovní akce nebo třeba ekologický projekty, dává mladejm šanci ukázat, co v nich je. Takhle z ní není jenom značka, co prodává pití, ale něco víc - je to parťák, kterej sdílí stejný hodnoty a vytváří fajn komunitu.

Současné trendy v reklamě

Reklamy na Kofolu se fakt změnily, už to není jako dřív. Tehdy stačilo dát do reklamy pár šťastných lidí, co si dávaj Kofolu a bylo to. Teď musí být reklamy mnohem chytřejší a jít s dobou.

Lidi jsou dneska fakt vybíraví a chtějí, aby značka byla upřímná a měla stejný hodnoty jako oni. Proto se i Kofola ve svých reklamách snaží mluvit o věcech, který jsou lidem blízký - třeba jak se starat o přírodu, žít zdravě nebo pomáhat druhým.

Další věc je, že dneska už nejde házet všechny do jednoho pytle. V době Instagramu a Facebooku musí být reklama osobnější. Kofola se proto snaží navázat vztah s každým zvlášť, třeba přes influencery nebo speciální kampaně pro různý skupiny lidí. Prostě dělají reklamy tak, aby se v nich každej našel.

Budoucnost reklamy na Kofolu

Kofola je prostě naše srdcovka a za ty roky si vydobyla fakt silnou pozici. Reklamy na ni byly vždycky super - od těch starých dobrých TV reklam až po dnešní věci na netu. Jak to ale bude s reklamama na Kofolu dál? Všechno naznačuje tomu, že se pojede hlavně na osobnější přístup a víc komunikace s lidma. Sociálky budou čím dál důležitější pro to, jak se dostat k lidem. Kofola bude muset vymyslet něco fakt dobrýho, aby zaujala mladý, co jsou zvyklí na rychlý a chytlavý věci. Taky bude potřeba víc zapracovat na tom, aby si lidi ke Kofole vytvořili vztah a cítili se jako součást party. Aby to klaplo, musí se najít zlatá střední cesta mezi starýma osvědčenýma fintama a novejma věcma, a udělat takovou strategii, která zabere na všechny.

Publikováno: 11. 02. 2025

Kategorie: podnikání